niedziela, 30 września 2012

coś lekkiego czyli sałatka na sobotnie popołudnie


Witajcie moi mili!
Dziś na tapecie a właściwie na talerzu - sobotnia lekka sałatka! Oczywiście z dodatkiem mojej ukochanej od niedawna rukoli!


Aby ją przyrządzić potrzebujecie (zależnie ile osób do wykarmienia ;) )

- główkę sałaty lodowej (ja użyłam tylko 1/2)
- 2/3 filety z kurczaka
- opakowanie rukoli
- słoik suszonych pomidorów
- ser gorgonzola
- zielone i czarne oliwki
- 2 mozzarelle
- czosnek
- gotową mieszankę przypraw do kurczaka
- 200 ml jogurtu naturalnego (ja wybieram Bakomę)

Zaczynam od umycia i osuszenia filetów, następnie kroję w paski, wrzucam do miski i zasypuję przyprawą. Do tego dodaję przeciśnięty przez praskę czosnek i mieszam (najlepiej ręką ;) ), i odstawiam na trochę.
W tym czasie mogę przygotować inne składniki - kroję i myję sałatę.



Przyprawionego fileta wrzucam na rozgrzaną patelnię


Gotowe mięso wykładam na talerz i odstawiam do wystygnięcia (to zależy od was czy chcecie podać sałatkę z ciepłym czy zimnym mięsem, jeśli z ciepłym, robimy wszystko w odwrotnej kolejności)


Pokrojoną, umytą i osuszoną sałatę wkładam do dużej miski, kroję ser, dorzucam oliwki (ilość wedle uznania), kroję suszone pomidory


Podczas gdy mięso stygnie, przyrządzam sos do sałatki
Jogurt wlewam do wysokiego naczynia, zaś ser gorgonzola (1/2 opakowania) kroję w kostkę i dorzucam do jogurtu, całość miksuję i doprawiam czosnkiem i solą



Na wierzch gotowej sałatki kładę kurczaka (przed samym podaniem, w przeciwnym razie sałatką pod ciężarem kurczaka straci swoją objętość)


Całą sałatkę polewam gotowym sosem.
Najczęściej podaję ją z gotowymi bagietkami z masłem ziołowym lub czosnkowym (tak, czosnek jest wszechobecny)

Nie pozostaje mi nic innego, jak życzyć Wam smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz