środa, 15 sierpnia 2012

obiad u Papaya

Dziś pomysł na szybki obiad - pieczone ziemniaczki, kotlet drobiowy i ... szpinak! Myślę, że Papay by takim nie pogardził ;)



Do przygotowania tego dania potrzebujemy kilka młodych, średniej wielkości ziemniaków (zależnie od głodu domowników), filety z kurczaka (ja miałam 6 sztuk) oraz 2 opakowania gotowego szpinaku (dostaniemy w Lidlu).

Ziemniaki dokładnie szorujemy czystą gąbką, kroimy na ćwiartki lub jeszcze mniejsze cząstki, jeśli tego wymagają. Ziemniaków nie obieramy, ponieważ przypieczona skórka smakuje najlepiej! :)




Na blachę wylewamy 5-6 łyżek oliwy (może być również oliwa z oliwek) tak, aby cała była natłuszczona. Układamy cząstki ziemniaków i przyprawiamy je dowolnymi przyprawami. Ja wybrałam sól, pieprz, ostrą paprykę i rozmaryn. Ten ostatni najlepiej pasuje do pieczonych ziemniaków. Tak przygotowane ziemniaki wstawiamy do piekarnika 180 stopni na około 40 minut (mam mały piekarnik wielkości mikrofalówki, więc moje czasy pieczenia nie są porównywalne...)




Teraz zabieramy się za mięcho! Filety płuczemy, odcinamy niepotrzebne żyłki i inne i rozbijamy. Kotlety doprawiamy wybranymi przyprawami, ja sięgnęłam po gotową mieszankę przypraw do kurczaka, curry, paprykę ostrą, pieprz, sól.




W międzyczasie sprawdzamy, jak się mają nasze ziemniaczki. Kotlety smażymy na samym końcu, ponieważ ich przygotowanie nie zajmie nam wiele czasu. Kolejne będzie przyrządzenie szpinaku. Wrzucamy zawartość opakowania do garnka i ... czekamy, aż się rozmrozi. Jeśli gotowy szpinak będzie dla was zbyt mdły w smaku, możemy go doprawić. Ja podsmażam zawsze pokrojoną w drobną kostkę wędzonkę lub wędzony boczek, dodaję do szpinaku, przeciskam przez praskę 1-2 ząbki czosnku i doprawiam płynną maggi.





Gdy ziemniaki są prawie gotowe, możemy zacząć smażyć mięso. Wlewamy kilka łyżek oliwy na patelnie i smażymy.



Aby sprawdzić czy mięso jest już gotowe, możemy nakłuć je widelcem lub patyczkiem, takim jak do pieczenia ciasta. Patyczek musi z łatwością wchodzić w mięso.
W międzyczasie nasze ziemniaczki też już są gotowe. Ziemniaki mogą zastąpić frytki lub być daniem głównym. Świetnie będzie do nich pasował dip czosnkowy z jogurtu naturalnego, czosnku, pietruszki lub koperku. Całkiem nieźle smakują również na zimno (sprawdzone i potwierdzone ;) ) Smacznego!




PS. Wybaczcie złą jakoś zdjęć. Obiad w realu wygląda znacznie lepiej ;)













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz