niedziela, 1 grudnia 2013

Świąteczne ciasto miodowe z migdałami, figami i żurawiną


Przyznaję się bez bicia, bardzo długo mnie nie było...
Powracam jednak z nowym słodkim, świątecznym przepisem!
Dziś postanowiłam zrobić próbę przed świątecznymi wypiekami i przetestować jeden z przepisów zachwalanych przez dwóch panów. 

Ciasto baaaardzo słodkie, dla prawdziwych fanów słodyczy (nawet dla mnie - fanatyka słodyczy, było chwilami zbyt słodkie). Ciasto z miodem, karmelizowanymi migdałami i bakaliami - żurawiną i figami. Już same składniki mówią same za siebie - czysta słodycz gwarantowana!

Do przygotowania potrzebuję:
- 100g masła
- 50g cukru
- 50g miodu
- 3 jajka
- 2 łyżki kwaśnej śmietany (ja pozwoliłam sobie na inwencję twórczą i zastąpiłam ją zwykłą 12% śmietaną-nic się nie stało)
- 200g mąki
- 50g zmielonych migdałów
- 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
- 150g suszonych fig i żurawiny

  
Cukier, miód i masło miksuję na gładką masę


Dodaję jajka...


Na samym końcu śmietanę i dalej miksuję...


Żurawinę i figi kroję w kostkę, wrzucam do miseczki i zalewam gorącą wodą. Pozostawiam na 10 minut.

Odcedzam i osuszam, prószę delikatnie mąką i dorzucam do ciasta


Ciasto mieszam delikatnie łyżką



Ciasto piekę w 180stop. przez jakieś 25 minut. Przez ten czas karmelizuję posiekany migdały. Przypieczone będą tworzyć słodką "skorupkę". Do przygotowania jej potrzebuję:
- 100g masła
- 80g cukru
- 100g miodu
- 2 łyżki (kwaśnej) śmietany
- 200g posiekanych migdałów
- 1/2 łyżeczki cynamonu



Gotową masę nakładam na podpieczone, jeszcze ciepłe ciasto i piekę dalej jakieś 15-20 min. w temp. 190stop.





Gotowe ciasto wygląda baaardzo słodko i apetycznie:)


Wszystkim łacuchom - SMACZNEGO!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz